02


DININIMA deschide un nou magazin la Pancom

Opt companii de îmbrăcăminte din Moldova s-au reunit pentru a deschide un nou magazin multi-brand în centrul Chișinăului, sub identitatea națională de modă DININIMA. Prin accesarea unui spațiu comun de vânzare cu amănuntul, brandurile autohtone obțin un preț redus al spațiului închiriat care poate fi uneori inaccesibil tinerilor designeri. Cu sprijinul partenerilor strategici, USAID, Guvernul Suediei și UK aid, magazinul a fost alineat unui design modern pentru a îmbunătăți experiența cumparatorilor și a ajuta la creșterea numărului de clienți noi și reținerea acestora. Astfel de magazine locale contribuie la creșterea rezistenței producătorilor fashion autohtoni, permițându-le să-și ducă colecțiile în locații de retail mai atractive din Chișinău și să crească vânzările.


Ideea de spațiu de vânzare cu amănuntul comun a fost introdusă ca o modalitate de a rezolva provocarea în a găsi un spațiu de vânzare cu amănuntul accesibil, precum și de a stimula cooperarea între designeri. Până în prezent, DININIMA găzduiește șase magazine, care reunesc peste 35 de designeri de modă din Moldova pe o suprafata de 3.500 m2. Începând cu 2015, industria fashion din Moldova a înregistrat o creștere anuală de 20-30%. Acest succes al brandurilor locale încurajează, de asemenea, noii designeri să aspire la o piață globală și să își vândă colecțiile în străinătate.